SehChrome.

Evaporation chamber for cytogenetic analysis.

Applications

Cytogenetic analysis laboratories.

Value

Enable cytogeneticists to work under standard and safe conditions.

Technology

Embedded Linux; Wireless remote control; PID controller; closed-circuit air venting.

Problem

The quality of sample preparations forchromosome analysis depends critically on the conditions of the environment in which the final evaporation of menthol acetate or ethyl acetate fixative takes place

Solution

Sehchrome è una camera d’evaporazione con controllo automatico della temperatura e dell’umidità, che consente ai citogenetisti di lavorare sempre in condizioni standard.
L’apparecchio riduce i problemi di instabilità dei parametri critici che influenzano la preparazione del campione.
I tecnici possono impostare e controllare temperatura e umidità, definire le condizioni di lavoro ideali per un determinato protocollo e ottenere ottimi risultati, riproducibili in ogni situazione.
Uno schermo a colori touch da 7” consente di selezionare 9 programmi e processare 4 campioni simultaneamente con 4 timer indipendenti. Sehchrome è dotato di un sistema di memorizzazione dati e un modulo per il controllo da remoto per agevolare ogni operazione.

Activated carbon filters absorb fumes derived from the evaporation of fixatives (acetic acid/methanol), preventing any possible air contamination and preserving the safety of workers.

Sehchrome è stato realizzato in collaborazione con il Dipartimento di Biologia dell’Università Statale di Milano.
S&h ha curato la definizione e l’ideazione dell’apparecchio, lo sviluppo, la prototipazione, la certificazione, la produzione, e l’assistenza post-vendita.

Share this project

We can do this and more to optimize processes in the bio-medical field.

Tell us about your project; we will find the solution together.

Related Solutions

ThermoBag

Rapid thawer for plasma bags.

Collaborations

S&h has carried out projects in collaboration with leading universities and companies, including: CERN, University of Milan, Milan Polytechnic, BRIN and Studio Palmanova 28.