XLC column.

Column for residential and business areas.

Applications

AC charging of electric vehicles in residential and business areas, multi-vehicle (2 locations) and multi-standard (Type 2 car charging, Type 2 cables).

Value

Flexible energy management with patented Smart Power Management technology, even in multipoint installations; fully customizable graphic design and multimedia interface. Access control: free charging service, restricted to users with badges or registered on a web portal. Robust sheet metal structure with anti-weather and anti-vandalism treatment. Permanent connection via Ethernet line, wifi or with GPRS modem connected to a server via OCPP protocol for remote management.

Technology

Patented Smart Power management technology for real-time allocation of available power among all points in a station.

Problem

Electric vehicle charging stations in residential and business areas must charge multiple cars simultaneously, whether electric or plug-in hybrid; manage available power among multiple charging points; withstand vandalism; identify chargingusers ; and allowremote assistance and diagnostics when needed.

Solution

La colonnina XLC permette di ricaricare due veicoli contemporaneamente, siano essi elettrici o ibridi plugin. È dotata di una struttura realizzata in metallo anti-vandalo, personalizzabile su ogni lato. Identifica gli utenti in ricarica tramite badge o iscrizione al portale ricaricaev.it – l’unico network italiano che permette l’identificazione a bordo colonna con la Carta Nazionale dei Servizi. L’interfaccia utente multimediale con display touch screen a colori da 2.8 pollici consente la gestione intuitiva e veloce della colonnina.
La colonnina XLC può essere connessa attraverso linea ethernet, wifi o modem GPRS a un server tramite protocollo OCPP per la gestione a distanza.
Inoltre, dispone di una connessione on demand al servizio di manutenzione per la diagnostica automatica, l’assistenza, la manutenzione, l’aggiornamento del sfw, l’invio di report con i dati sulle ricariche effettuate, etc.
Il firmware supporta numerose funzioni per il controllo del servizio di ricarica, fra cui: raccolta, consultazione e invio periodico dei dati di ricarica al gestore; programmazione orari di apertura/chiusura della stazione; prenotazione della ricarica; consultazione in tempo reale dello stato delle prese; etc.
La potenza massima di ciascun punto di ricarica è programmabile anche al di sotto della potenza nominale (7,4 kW, 22 kw, etc.) in via definitiva, temporanea, a fasce orarie o settimanali. Inoltre XLC può essere usata in stazioni multi-punto con architettura master-slave Rotopark per la gestione in tempo reale della potenza erogabile sulla base dei consumi dell’intera stazione (Smart Power Management).

XLC is a product entirely developed and implemented by S&H.

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Collaborations

S&h has carried out projects in collaboration with leading universities and companies, including: CERN, University of Milan, Milan Polytechnic, BRIN and Studio Palmanova 28.